جلد 20، شماره 1 و 1-2 - ( 2-1388 )                   جلد 20 شماره 1 و 1-2 صفحات 20-11 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Learning FCM by Data Mining in a Purchase System. IJIEPR 2009; 20 (1 and 1-2) :11-20
URL: http://ijiepr.iust.ac.ir/article-1-45-fa.html
Alizadeh S، Ghazanfari M.، Fathian M.. Learning FCM by Data Mining in a Purchase System. نشریه بین المللی مهندسی صنایع و تحقیقات تولید. 1388; 20 (1 و 1-2) :11-20

URL: http://ijiepr.iust.ac.ir/article-1-45-fa.html


1- ، Mehdi@iust.ac.ir
چکیده:   (21631 مشاهده)
Fuzzy Cognitive Maps (FCMs) have successfully been applied in numerous domains to show the relations between essential components in complex systems. In this paper, a novel learning method is proposed to construct FCMs based on historical data and by using meta-heuristic: Genetic Algorithm (GA), Simulated Annealing (SA), and Tabu Search (TS). Implementation of the proposed method has demonstrated via real data of a purchase system in order to simulate the system’s behavior.
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: و موضوعات مربوط
دریافت: 1388/5/11 | انتشار: 1388/2/25

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه بین المللی مهندسی صنایع و تحقیقات تولید می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | International Journal of Industrial Engineering & Production Research

Designed & Developed by : Yektaweb