جلد 31، شماره 2 - ( 4-1399 )                   جلد 31 شماره 2 صفحات 322-317 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Subbaraju P, Chandra Sekhar K, Raju P, Satyanarayana Raju K, Varma M K S. An Empirical Review on Challenges and Approaches in Sentiment Analysis. IJIEPR 2020; 31 (2) :317-322
URL: http://ijiepr.iust.ac.ir/article-1-1062-fa.html
An Empirical Review on Challenges and Approaches in Sentiment Analysis. نشریه بین المللی مهندسی صنایع و تحقیقات تولید. 1399; 31 (2) :317-322

URL: http://ijiepr.iust.ac.ir/article-1-1062-fa.html


چکیده:   (3254 مشاهده)
Nowadays, data are the food for the digital world. The main rich sources for data generated by social networks such as Twitter, Face book, Instagram, and LinkedIn. The data generated from micro-blogging services are plays a vital role in business intelligence like product reviews, movie reviews, election results prediction by social media data analysis. Sentiment analysis (SA) is the key method of predicting netizens emotions behind the text expressed in social media. The main motto of this survey to give complete idea about tools and the techniques used in Sentiment Analysis and the relevant fields with brief details.
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: زنجیره تامین و لجستیک
دریافت: 1399/2/9 | پذیرش: 1399/2/9 | انتشار: 1399/2/9

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه بین المللی مهندسی صنایع و تحقیقات تولید می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | International Journal of Industrial Engineering & Production Research

Designed & Developed by : Yektaweb