جلد 25، شماره 1 - ( 11-1392 )                   جلد 25 شماره 1 صفحات 40-33 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Giahi R, Tavakkoli-Mogahddam R. A Holding Strategy to Optimize the Bus Transit Service. IJIEPR 2014; 25 (1) :33-40
URL: http://ijiepr.iust.ac.ir/article-1-433-fa.html
A Holding Strategy to Optimize the Bus Transit Service. نشریه بین المللی مهندسی صنایع و تحقیقات تولید. 1392; 25 (1) :33-40

URL: http://ijiepr.iust.ac.ir/article-1-433-fa.html


چکیده:   (6887 مشاهده)
Bus systems are unstable without considering any control. Thus, we are able to consider some control strategies to alleviate this problem. A holding control strategy is one commonly used real-time control strategy that can improve service quality. This paper develops a mathematical model for a holding control strategy. The objective of this model is to minimize the total cost related to passengers at any stop. To solve the model, particle swarm optimization (PSO) is proposed. The results of the numerical examples show that the additional total cost caused by service irregularity is reduced by 25% by applying the presented holding model to the given problem.
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: زنجیره تامین و لجستیک
دریافت: 1391/3/2 | پذیرش: 1392/2/4 | انتشار: 1392/11/13

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه بین المللی مهندسی صنایع و تحقیقات تولید می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | International Journal of Industrial Engineering & Production Research

Designed & Developed by : Yektaweb