جلد 24، شماره 4 - ( 9-1392 )                   جلد 24 شماره 4 صفحات 317-338 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Tarokh M, EsmaealiGookeh M. Customer Lifetime Value Models: A literature Survey. IJIEPR. 2013; 24 (4) :317-338
URL: http://ijiepr.iust.ac.ir/article-1-509-fa.html
Customer Lifetime Value Models: A literature Survey. نشریه بین المللی مهندسی صنایع و تحقیقات تولید. 1392; 24 (4) :317-338

URL: http://ijiepr.iust.ac.ir/article-1-509-fa.html


چکیده:   (1819 مشاهده)
Abstract Customer Lifetime Value (CLV) is known as an important concept in marketing and management of organizations to increase the captured profitability. Total value that a customer produces during his/her lifetime is named customer lifetime value. The generated value can be calculated through different methods. Each method considers different parameters. Due to the industry, firm, business or product, the parameters of CLV may vary. Companies use CLV to segment customers, analyze churn probability, allocate resources or formulate strategies related to each segment. In this article we review most presented models of calculating CLV. The aim of this survey is to gather CLV formulations of past 3 decades, which include Net Present Value (NPV), Markov chain model, probability model, RFM, survival analysis and so on.
متن کامل [DOCX 239 kb]   (2753 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: و موضوعات مربوط
دریافت: ۱۳۹۱/۱۱/۱۰ | پذیرش: ۱۳۹۲/۱۱/۱۳ | انتشار: ۱۳۹۲/۱۱/۱۳

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه بین المللی مهندسی صنایع و تحقیقات تولید می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | International Journal of Industrial Engineering & Production Research

Designed & Developed by : Yektaweb